Προς τι οι θρηνωδίες για τον Πύρρο Δήμα;
Πολλοί θρηνούν για την πολιτική εμπορευματοποίηση του Πύρρου με τη συμμετοχή του, στην πρώτη θέση, στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ, αναφωνώντας: «Γιατί ρε Πύρρο»;
Να λατρεύονται, σαν Θεοί τα εμπορεύματα
- είδωλα που κατασκευάζει η αγορά
(και η αθλητική αγορά) και να χρησιμοποιούνται από το καθεστώς για τη στήριξή του.
Στην εποχή μας ο αθλητισμός (ο αθλητισμός της αγοράς και του θεάματος) είναι ένα πανίσχυρο μέσο πνευματικής αποκτήνωσης και ηθικής κατήχησης.
Μπορούμε να του αποδώσουμε τον κλασικό χαρακτηρισμό του όπιου του λαού, με τη διπλή έννοια του όρου:
Η αθλητική ιδεολογία (αυτή της αγοράς) επιδεικνύει τη μεγαλοπρέπεια και τη δύναμη του κράτους και το αθλητικό θέαμα εγκλωβίζει τους λαούς, τους πειθαρχεί και τους εξουθενώνει, εξαναγκάζοντάς τους να συμμετέχουν, διαμέσου άλλων προσώπων, σε δύσκολες πράξεις που απαιτούν δύναμη, επιδεξιότητα ή ηρωισμό. Να ταυτίζονται δηλαδή με το δυνάστη τους: το καπιταλιστικό κράτος και τους προπαγανδιστές του.
Οι αθλητές ήρωες, οι αθλητές είδωλα, είναι αθλητές-εμπορεύματα: Είναι αθλητές οι οποίοι χειραγωγούνται με τις μεθόδους του μάρκετινγκ στην αθλητική αγορά.
Η κινητήρια δύναμη αυτής της αγοραίας διαδικασίας είναι το αθλητικό θέαμα, είναι η γοητεία που ασκούν στο κοινό οι άνθρωποι-εμπορεύματα-θεάματα. Μέσω αυτής της «γοητείας» επιχειρείται η μαζική από-πολιτικοποίηση της δημόσιας ζωής, η πνευματική νάρκωση, η ψυχολογική εκτόνωση και η υποδούλωση κάθε κριτικής συνείδησης.
Στο θέαμα των θεών του αθλητισμού και ειδικά των γηπέδων διακρίνουμε ορατά όλα αυτά τα χαρακτηριστικά. Τα είδωλα αυτά είναι οι άρχοντες του σύμπαντος. Λειτουργούν ως παράγοντες σταθεροποίησης της υπάρχουσας κατάστασης και χειραγώγησης των πολιτών: αναισθησιογόνο και ασπιρίνη αφύπνισης της εξασθενημένης αίσθησης για ζωή…
Ένα τέτοιο προϊόν χειραγωγημένο από τους νόμους της αθλητικής αγοράς και του θεάματος είναι και ο Πύρρος.
Να, γιατί βλέπουμε πάντα σε κάθε εκλογική αναμέτρηση να ρίχνονται στην εκλογική αγορά και τα εμπορεύματα-είδωλα της αθλητικής αγοράς: Να γεμίζουν τα ψηφοδέλτια των κομμάτων από είδωλα του ποδοσφαίρου και γενικά του αθλητικού θεάματος, όπως και είδωλα της καλλιτεχνικής αγοράς…
Να γιατί βλέπουμε το ΚΙΤΣ της αγοράς ΓΕΝΙΚΑ να κατακλύζει και την εκλογική αγορά.
Να κυριαρχεί παντού η μόλυνση της «αισθητικής» του ΚΙΤΣ: Όχι μόνο Ολυμπιονίκες και μεγάλοι αθλητές (πλην ελαχίστων εξαιρέσεων) αλλά κι όλα τα υποπροϊόντα της αγοράς, ακόμη και τα κόπρανά της και όλη η ανοησία τους, να παίρνουν πρωτοφανείς και τερατώδεις πολιτικές διαστάσεις…
Το ΠΑΣΟΚ είναι πρωτοπόρο σε αυτήν την αυθάδεια της αγοραίας κακογουστιάς: Την έχει αναγάγει σε «επιστήμη».
Η υποκουλτούρα αποτελεί τη θεότητα της πλανητικής αγοράς: Το ΕΡΓΑΛΕΙΟ ακρωτηριασμού των λαών, καταρράκωσης και ισοπέδωσης των κοινωνιών.
Το ΠΑΣΟΚ αποτελεί την πιο μοχθηρή γκριμάτσα αυτής της υποκουλτούρας
Το ΠΑΣΟΚ δεν αποτελεί απλώς το σήμα κατατεθέν αυτού του κόσμου, του καπιταλιστικού κόσμου, αλλά και τη «χοάνη» πολτοποίησης και ισοπέδωσης των πάντων: Ανθρώπων και ιδεών, της Ιστορίας, της σκέψης, των παραδόσεων, της αγωνιστικής μνήμης, των μεγάλων δημιουργημάτων του ανθρωπίνου πνεύματος, των ηθικών αξιών, κάθε συλλογικής συνείδησης…
Η χρησιμοποίηση του Πύρρου μέσα σ’ αυτά τα πλαίσια της πασοκικής υποκουλτούρας και εκλογικής εμπορίας εντάσσεται. Ένα αθλητικό είδωλο επιστρατεύεται από τους κατασκευαστές και τους χειραγωγούς του για εκλογικό κέρδος…
Καμία έκπληξη. Εκπλήσσονται μόνο οι ειδωλολάτρες, όσοι πιστεύουν στα είδωλα των αγορών, όσοι αποζητούν τη σωτηρία της χώρας από είδωλα και τους Θεούς-εμπορεύματα…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου