Τετάρτη 2 Μαρτίου 2011

Αντίθετος με τις συγχωνεύσεις Σχολείων ο Μ. Γραφάκος

Την αντίθεσή  του με την πρωτοβουλία του Υπουργείου Παιδείας να ανοίξει το θέμα της συγχώνευσης σχολικών μονάδων την σχολική χρονιά που διανύουμε, εκφράζει με ανακοίνωσή του, ο Συνδυασμός "Η ΠΕΝΤΕΛΗ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΗΣ".
Η μείζων αντιπολίτευση του Δήμου διατυπώνει την άποψή της για όσα από τα σχολεία φέρονται ότι οδεύουν προς συγχώνευση, ενώ καταθέτει και ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό αντιμετώπισης των ζητημάτων της σχολικής στέγης στο Δήμο, όπως η ίδια υποστηρίζει, για μια τουλάχιστο 30ετία !!!

Στα όρια του Δήμου μας η περίπτωση συγχώνευσης σχολείων αφορά:

Α) την πιθανή συγχώνευση των Λυκείων Νέας Πεντέλης και Πεντέλης σε ενιαίο Λύκειο που θα στεγαστεί στο σχολικό συγκρότημα της Νέας Πεντέλης και παράλληλα
Β) την πιθανή συγχώνευση των Γυμνασίων της Νέας Πεντέλης και Πεντέλης σε ένα ενιαίο Γυμνάσιο που θα στεγαστεί στο σχολικό συγκρότημα της Πεντέλης.
Γ) την συγχώνευση των συστεγαζόμενων 1ου και 6ου Δημοτικών Σχολείων Μελισσίων και του 3ου και 5ου Δημοτικών Σχολείων Μελισσίων.
Ο συνδυασμός μας μελετώντας όλα τα δεδομένα και αφού έλαβε τη γνώμη Διευθυντών σχολείων και των Συλλόγων γονέων και κηδεμόνων καταλήγει στην ακόλουθη πρόταση που θα υποστηρίξει στο Δημοτικό Συμβούλιο.
Η συγχώνευση των Λυκείων Νέας Πεντέλης και Πεντέλης σε ενιαίο Λύκειο που θα στεγαστεί στη Νέα Πεντέλη, είναι λάθος κίνηση διότι:
• Δημιουργεί ένα μεγάλο σχολείο που ξεπερνά τα 300 παιδιά, το οποία μάλιστα σύμφωνα με τα στοιχεία των προηγούμενων ετών, θα έχει κάθε χρόνο αύξηση των μαθητών και σε 3-4 χρόνια θα ξεπεράσει τους 350 μαθητές, με αποτέλεσμα να χρειαστεί ξανά να δημιουργηθούν δύο νέα Λύκεια και δύο νέα Γυμνάσια στην περιοχή. Σύμφωνα με τα στοιχεία των εγγεγραμμένων μαθητών στα σχολεία της περιοχής μας υπάρχει μία σαφής αυξητική τάση των μαθητών που στρέφονται στη Δημόσια Εκπαίδευση.
• Η συγχώνευση οδηγεί σε σημαντική αύξηση των παιδιών ανά τμήμα (σε 30 από 20 περίπου που είναι σήμερα) και είναι προφανές ότι η αύξηση αυτή μειώνει την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου, καθώς καθιστά την εξατομικευμένη προσέγγιση των μαθητών δυσχερέστερη. Όπως είναι γνωστό, κάθε μαθητής έχει τις δικές του στρατηγικές μάθησης τις οποίες, σε ιδανικές συνθήκες, καλείται ο εκπαιδευτικός να ανακαλύψει και να αξιοποιήσει. Αυτό το έργο δυσχεραίνεται έως και ακυρώνεται με την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα.
• Επίσης η δημιουργία σχολικών μονάδων με αυξημένο αριθμό παιδιών οδηγεί σε απώλεια του ελέγχου του σχολείου, χειροτερεύοντας την ποιότητα των ενδοσχολικών σχέσεων τόσο μεταξύ των ίδιων των μαθητών όσο και μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών. Το παράδειγμα του Λυκείου Μελισσίων που σήμερα αριθμεί 440 παιδιά και όπου, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες της διοίκησης και των καθηγητών, εμφανίζονται σοβαρά ζητήματα παραβατικότητας και πλημμελούς ελέγχου, είναι χαρακτηριστικό στην περιοχή μας. Αντιθέτως, ο υφιστάμενος αριθμός μαθητών στα συγκροτήματα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στη Νέα Πεντέλη και την Πεντέλη, επιτρέπει καλή ενδοσχολική επικοινωνία μαθητών, καθηγητών και γονέων, δημιουργεί ένα ασφαλές και προστατευόμενο περιβάλλον που βοηθά το εκπαιδευτικό έργο και την αγωγή των παιδιών, στοιχεία που στη σημερινή περίοδο κρίσης που διανύουμε, γίνονται ακόμα περισσότερο ουσιώδη.
Σε ό,τι αφορά τη συγχώνευση των Γυμνασίων Νέας Πεντέλης και Πεντέλης σε ενιαίο Γυμνάσιο ισχύουν τα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω για την περίπτωση της συγχώνευσης των Λυκείων Νέας Πεντέλης και Πεντέλης. Επίσης πρέπει να σημειώσουμε τη σημαντική αύξηση των μετακινήσεων με οχήματα που θα επιφέρει μια τέτοια συνένωση. Τουλάχιστον 300 μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου καθημερινά θα πρέπει να μετακινούνται από τη Νέα Πεντέλη στην Πεντέλη και αντίθετα, οι περισσότεροι από τους οποίους σήμερα μετακινούνται πεζή από το σπίτι τους στο σχολείο. Αυτό συνεπάγεται κυκλοφοριακή και περιβαλλοντική επιβάρυνση, ενώ έρχεται σε αντίθεση με τη σύγχρονη αντίληψη μετακινήσεων στις πόλεις με ποδήλατο ή πεζή.
Σε ό,τι αφορά τις συγχωνεύσεις των δημοτικών σχολείων στα Μελίσσια σημειώνουμε τα εξής:
Φοβούμαστε ότι η διοικητική συγχώνευση των συστεγαζόμενων δημοτικών σχολείων των Μελισσίων, θα ανακόψει την προσπάθεια για εύρεση χώρων στέγασης του 5ου και 6ου Δημοτικού Σχολείου της πόλης.
Σημειώνουμε ότι στο σχολικό συγκρότημα του 1ου και 6ου Δημοτικού Σχολείου Μελισσίων φοιτούν σήμερα πάνω από 300 παιδιά και στο σχολικό συγκρότημα του 3ου και 5ου Δημοτικού Σχολείου Μελισσίων 330 παιδιά, αριθμός ιδιαίτερα μεγάλος για ένα ενιαίο σχολείο που οδηγεί σε επιβάρυνση του εκπαιδευτικού έργου και της ποιότητας των ενδοσχολικών σχέσεων.
Δηλώνουμε με σαφήνεια ότι πρέπει να συνεχιστούν από το Δήμο οι ενέργειες για:
• Ένταξη των περιοχών της 3ης και 4ης γειτονιάς στο σχέδιο πόλης, ώστε να αποκτήσει ο Δήμος μας οικόπεδα που θα στεγάσουν το 5ο Νηπιαγωγείο Μελισσίων, το 5ο Δημοτικό Σχολείο Μελισσίων, το 3ο Γυμνάσιο Μελισσίων και το 2ο Λύκειο Μελισσίων
• Να προχωρήσει η διαδικασία απαλλοτρίωσης από τον ΟΣΚ του χώρου που θα στεγάσει το 6ο Νηπιαγωγείο Μελισσίων και το 6ο Δημοτικό Σχολείο Μελισσίων, τα οποία σήμερα συστεγάζονται με το 1ο Νηπιαγωγείο και το 1ο Δημοτικό Σχολεία Μελισσίων, αποτελώντας μια ιδιαίτερα μεγάλη σχολική κοινότητα.
• Να προχωρήσει η κατασκευή των έξι νέων αιθουσών στο Λύκειο Μελισσίων και η κατασκευή νέας σχολικής πτέρυγας και κλειστού γυμναστηρίου στο 1ο Δημοτικό Σχολείο, σημαντικών έργων υποδομής που έχει δρομολογήσει η δική μας διοίκηση στα Μελίσσια.
Πιστεύουμε ότι οι ανωτέρω θέσεις μας αποτυπώνουν ένα ολοκληρωμένο σχεδιασμό αντιμετώπισης των ζητημάτων της σχολικής στέγης στο Δήμου μας για μια τουλάχιστο 30ετία. Η δημιουργία των σχολικών μονάδων που προαναφέραμε σε συνδυασμό με τη διατήρηση της σημερινής διοικητικής κατάστασης στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη Νέα Πεντέλη και την Πεντέλη, δημιουργεί ευέλικτες, εκπαιδευτικά ελεγχόμενες σχολικές μονάδες, με επαρκείς υποδομές, ώστε τα παιδιά του Δήμου μας και οι οικογένειές τους να έχουν υψηλού επιπέδου δημόσιες εκπαιδευτικές υπηρεσίες για τα επόμενα χρόνια.
Από το Γραφείο Τύπου του Συνδυασμού
"Η Πεντέλη στο ύψος της"

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου