Τις ενστάσεις τις για τις στρατιωτικές αλλά και τις μαθητικές παρελάσεις στις εθνικές επετείους ανέλυσε τη Δευτέρα, σε συνέντευξή της στον ΒΗΜΑ FM 99,5 η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ Μαρία Ρεπούση, η οποία επεσήμανε ότι οι λόγοι που την κάνουν να διαφωνεί είναι και οι οικονομικοί αλλά και ζητήματα συμβολισμού.
«Πριν από τέσσερα χρόνια, είχε ληφθεί η απόφαση – ακριβώς για να μειωθεί το κόστος που φαίνεται αρκετά μεγάλο – να συμμετέχουν στις παρελάσεις μόνο πεζοπόρα τμήματα.
Και μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ότι σε συνθήκες λιτότητας,
η κυβέρνηση αποφασίζει να επαναφέρει τα μηχανοκίνητα άρματα και τα μαχητικά αεροπλάνα στις παρελάσεις» σημείωσε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ.
Η ίδια επεσήμανε πως και ο συμβολισμός των στρατιωτικών παρελάσεων είναι «μιλιταριστικός».
«Ενας λαός οφείλει να θυμάται το παρελθόν του, αλλά ο τρόπος που το θυμάται, το διδάσκει και το δοξάζει έχει να κάνει με το ποιο είναι αυτό το κράτος, τη φυσιογνωμία του και τις πολιτικές του.
Δεν είναι ουδέτερα αυτά τα πράγματα και σε αυτές τις συνθήκες που περνά η χώρα πιστεύω ότι υπάρχει ένας πολύ ισχυρός συμβολισμός, ο οποίος είναι μιλιταριστικός» εξήγησε η Μαρία Ρεπούση.
Η ίδια αναφέρθηκε και στις μαθητικές παρελάσεις για την κατάργηση των οποίων «έχουν», όπως είπε, «ειπωθεί πάρα πολλά».
«Αν περάσουμε στο άλλο σκέλος που είναι οι μαθητικές, ξέρετε ότι υπάρχει ο προβληματισμός εδώ και πολλά χρόνια για το κατά πόσον πρέπει τα παιδιά να παρελαύνουν ή όχι στις εθνικές επετείους ή να αρκούνται σε γιορτές στο σχολείο τους για να θυμούνται τις επετείους της 25ης Μαρτίου και της 28ης Οκτωβρίου» είπε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ απευθυνόμενη στους δημοσιογράφους Μπάμπη Παπαπαναγιώτου και Αρη Ραβανό του ΒΗΜΑ FM 99,5.
«Γνωρίζετε ότι είναι ένας θεσμός που προέρχεται από τον Ιωάννη Μεταξά και δεν υπάρχει σε άλλες χώρες – τουλάχιστον στις άλλες χώρες της ΕΕ και πρέπει να τα σκεφθούμε όλα μαζί: Τον τρόπο που δοξάζουμε και θυμόμαστε το παρελθόν μας».
Και εξήγησε πως μετά τη Μεταπολίτευση υπήρξε μια χρήση «δοξαστική» παρά «αναστοχαστική» όλων αυτών. «Το να θυμόμαστε το παρελθόν, μπορούμε να το κάνουμε για να διδαχθούμε.
Και από τα λάθη μας και πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε τα πράγματα. Δεν είναι μόνο δοξαστική η χρήση του παρελθόντος. Δεν είναι, δηλαδή, υποχρεωτικά έτσι. Και δεν είναι και βέβαιο, κατά την άποψή μου, ότι όσο πιο δοξαστική είναι, τόσο ενισχύει το φρόνημα ενός λαού. Καμιά φορά, όταν αναστοχαζόμαστε όσα κάναμε ως λαός, μπορεί να έχουμε και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση…» κατέληξε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ
«Πριν από τέσσερα χρόνια, είχε ληφθεί η απόφαση – ακριβώς για να μειωθεί το κόστος που φαίνεται αρκετά μεγάλο – να συμμετέχουν στις παρελάσεις μόνο πεζοπόρα τμήματα.
Και μου κάνει ιδιαίτερη εντύπωση ότι σε συνθήκες λιτότητας,
η κυβέρνηση αποφασίζει να επαναφέρει τα μηχανοκίνητα άρματα και τα μαχητικά αεροπλάνα στις παρελάσεις» σημείωσε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ.
Η ίδια επεσήμανε πως και ο συμβολισμός των στρατιωτικών παρελάσεων είναι «μιλιταριστικός».
«Ενας λαός οφείλει να θυμάται το παρελθόν του, αλλά ο τρόπος που το θυμάται, το διδάσκει και το δοξάζει έχει να κάνει με το ποιο είναι αυτό το κράτος, τη φυσιογνωμία του και τις πολιτικές του.
Δεν είναι ουδέτερα αυτά τα πράγματα και σε αυτές τις συνθήκες που περνά η χώρα πιστεύω ότι υπάρχει ένας πολύ ισχυρός συμβολισμός, ο οποίος είναι μιλιταριστικός» εξήγησε η Μαρία Ρεπούση.
Η ίδια αναφέρθηκε και στις μαθητικές παρελάσεις για την κατάργηση των οποίων «έχουν», όπως είπε, «ειπωθεί πάρα πολλά».
«Αν περάσουμε στο άλλο σκέλος που είναι οι μαθητικές, ξέρετε ότι υπάρχει ο προβληματισμός εδώ και πολλά χρόνια για το κατά πόσον πρέπει τα παιδιά να παρελαύνουν ή όχι στις εθνικές επετείους ή να αρκούνται σε γιορτές στο σχολείο τους για να θυμούνται τις επετείους της 25ης Μαρτίου και της 28ης Οκτωβρίου» είπε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ απευθυνόμενη στους δημοσιογράφους Μπάμπη Παπαπαναγιώτου και Αρη Ραβανό του ΒΗΜΑ FM 99,5.
«Γνωρίζετε ότι είναι ένας θεσμός που προέρχεται από τον Ιωάννη Μεταξά και δεν υπάρχει σε άλλες χώρες – τουλάχιστον στις άλλες χώρες της ΕΕ και πρέπει να τα σκεφθούμε όλα μαζί: Τον τρόπο που δοξάζουμε και θυμόμαστε το παρελθόν μας».
Και εξήγησε πως μετά τη Μεταπολίτευση υπήρξε μια χρήση «δοξαστική» παρά «αναστοχαστική» όλων αυτών. «Το να θυμόμαστε το παρελθόν, μπορούμε να το κάνουμε για να διδαχθούμε.
Και από τα λάθη μας και πώς θα μπορούσαμε να κάνουμε τα πράγματα. Δεν είναι μόνο δοξαστική η χρήση του παρελθόντος. Δεν είναι, δηλαδή, υποχρεωτικά έτσι. Και δεν είναι και βέβαιο, κατά την άποψή μου, ότι όσο πιο δοξαστική είναι, τόσο ενισχύει το φρόνημα ενός λαού. Καμιά φορά, όταν αναστοχαζόμαστε όσα κάναμε ως λαός, μπορεί να έχουμε και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση…» κατέληξε η βουλευτής της ΔΗΜΑΡ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου