Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Οικονομικός & Διαχειριστικός Έλεγχος του ΚΕ.Κ.Α Μελισσίων

                      Η Εισήγηση του Παναγιώτη Μούστρη  
                    Α΄. ΙΣΤΟΡΙΚΟ
1. Σύσταση
Η Κοινωφελής Επιχείρηση Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΚΕΚΑ) Μελισσίων συστάθηκε υπό την επωνυμία «Δημοτική Επιχείρηση Ανάπτυξης Δήμου Μελισσίων», βάσει των υπ’ αριθμ. 195/1992 και 221/1993 αποφάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου Μελισσίων. Η επιχείρηση μετατράπηκε από αμιγώς κοινοτική σε κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση με την επωνυμία «Κοινωφελής Επιχείρηση Κοινωνικής Αλληλεγγύης», σύμφωνα με την υπ’ αριθμ. 2633/10-2-1994 απόφαση του Νομάρχη Ανατολικής Αττικής (ΦΕΚ 150/Β’/ 1994), όπως τροποποιήθηκε με τις αποφάσεις 45610/1997,57163/2000, 65530/2003 και 4223/2005 του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής (ΦΕΚ 68/Β’/1997, 458/Β’/2000, 1967/Β’/2003 και 675/Β’/2005, αντίστοιχα, και την υπ’ αριθμ. 190/2007 όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 309/2007 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μελισσίων και εγκρίθηκε με την  υπ’ αριθμ. 28700/2007   απόφαση του Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας Αττικής (ΦΕΚ 1496/Β’/2007). Η Δημοτική Κοινωφελής επιχείρηση με το διακριτικό τίτλο «ΚΕΚΑ» διέπεται από τις διατάξεις των άρθρων 254 και 264 του ν.3463/2006 κεφάλαιο Β’ Δημοτικές και Κοινοτικές Επιχειρήσεις.
                           2. Σκοποί
Σκοπός της ΚΕΚΑ, με βάση το καταστατικό της, ήταν ο σχεδιασμός, κατάρτιση, υλοποίηση, εφαρμογή και παρακολούθηση ολοκληρωμένων δράσεων, πολιτικών κ.α. στους τομείς της κοινωνικής πολιτικής, υγείας και αλληλεγγύης. Οι βασικές δράσεις της ήταν «Το Μελισσάκι» και «Το Μελίσσι», που πρόσφεραν υπηρεσίες απασχόλησης παιδιών προσχολικής ηλικίας, κοινωνικές υπηρεσίες μέσω κοινωνικών λειτουργών, Βοήθεια στο σπίτι και υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης. Από το Φεβρουάριο του 2010 η ΚΕΚΑ προσέφερε και υπηρεσίες πρωτοβάθμιας ιατρικής περίθαλψης.

3:  Διοίκηση
α. Επικεφαλής της Διοίκησης ήταν ο Δήμαρχος Μελισσίων κ. Μανώλης Γραφάκος, ο οποίος, ως επικεφαλής της Εκτελεστικής Εξουσίας του Δήμου, επέβλεπε, ήλεγχε, κατεύθυνε και συντόνιζε όλες τις Υπηρεσιακές Μονάδες του Δήμου, μεταξύ των οποίων και την ΚΕΚΑ. Την άμεση Διοίκηση της εταιρείας  διεξήγαγε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΚΕΚΑ, το οποίο διόριζε το Δημοτικό Συμβούλιο.
β.  Διοικητικό Συμβούλιο
1. Τουλάχιστον τρία (3) μέλη είναι αιρετοί εκπρόσωποι του Δήμου, εκ των οποίων ο ένας να προέρχεται από την μειοψηφία.
2.  Ένα (1) μέλος είναι εκπρόσωπος κοινωνικού φορέα της περιοχής.
3.  Τα υπόλοιπα μέλη είναι δημότες ή κάτοικοι του Δήμου, που έχουν πείρα ή γνώσεις σχετικές με το αντικείμενο της επιχείρησης
 4. Τα Διοικητικά Συμβούλια που διοίκησαν την ΚΕΚΑ φαίνονται αναλυτικά στις σελίδες 5 και 6 της έκθεσης του ελέγχου.
4:Ανάθεση Ελέγχου
Σε εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 262 του ν. 3463/2006 και της υπ’ αριθμ. 57/2011 απόφασης  του  Δημοτικού Συμβουλίου Πεντέλης αποφασίστηκε η λύση της ΚΕΚΑ (ΦΕΚ 594/Β’/14-4-2011). Επίσης με την υπ’ αριθμ.193/2001   απόφαση  του  Δημοτικού Συμβουλίου Πεντέλης αποφασίστηκε ο οικονομικός και διαχειριστικός έλεγχος, καθώς και ο χρόνος έναρξης της εκκαθάρισης μετά τη διενέργεια του διαχειριστικού ελέγχου της ΚΕΚΑ. 

Β: ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΥ
 Στην «έκθεση ελέγχου» που υπέβαλε ο  ορκωτός ελεγκτή;, αντίγραφο της οποίας διαβιβάστηκε σε όλα τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου, περιλαμβάνονται λεπτομερώς όλες οι διαπιστώσεις και τα συμπεράσματα από την έρευνα, στην οποία παραπέμπουμε. Στη παρούσα εισήγηση παρουσιάζουμε ορισμένες μόνο, χαρακτηριστικές, διαπιστώσεις, προκειμένου να γίνει άμεσα αντιληπτή η γενική εντύπωση που διαμορφώνεται από τη λεπτομερή μελέτη της. Για κάθε επισήμανση γίνεται παραπομπή στη σελίδα της έκθεσης όπου αναφέρεται αναλυτικά και τεκμηριωμένα η κάθε παρατήρηση.
1:Διοικητικές – Λογιστικές
α. Δεν παραδόθηκε όλο το αρχείο της ΚΕΚΑ και , κυρίως, κρίσιμα έγγραφα και άλλα (σελ. 60
β. Δεν παραδόθηκαν εγκριτικές Αποφάσεις οικονομικών καταστάσεων     (σελ. 7)
γ. Δεν συντάχθηκαν και δεν υποβλήθηκαν οι ετήσιες οικονομικές καταστάσεις ελεγμένες και με εκθέσεις ελεγκτών, όπως προβλέπεται από τα άρθρα 260 και 261 του ΔΚΚ
δ. Οι λογιστικές εγγραφές στα βιβλία δεν γίνονταν όταν πραγματοποιούνταν, αλλά ετεροχρονισμένα, με αποτέλεσμα να είναι δυσχερής η ταύτιση χορηγήσεων – εισπράξεων (σελ.10)
ε. Οι χρηματικές μεταβιβάσεις δεν γίνονταν πάντα μέσω Τραπέζης
στ. Εκταμιεύθηκαν παράνομα προς τον Οργανισμό Εργασίας του Δήμου (ΟΕΔΜ) 86.079,12 €, χωρίς αποφάσεις , συμβάσεις, εντάλματα και τιμολόγια, παρ’ ότι ο ΟΕΔΜ από 29-1-2007 τελούσε σε εκκαθάριση, με αποτέλεσμα σήμερα το ποσό αυτό να εμφανίζεται ως απαίτηση της ΚΕΚΑ από τον ΟΕΔΜ, χωρίς δυνατότητα είσπραξης (σελ.121)
ζ. Το ταμειακό υπόλοιπο, το οποίο φαινόταν ότι φυλάσσονταν στα συρτάρια της ΚΕΚΑ, καθόλη τη διάρκεια των ετών 2008, 2009 και 2010, ήταν ασυνήθιστα υψηλό (σε. 12)Επισυνάπτουμε τον λεπτομερή πίνακα μηνιαίων υπολοίπων για όλη την τετραετία, με αποτέλεσμα να προκαλεί σοβαρό προβληματισμό (σελ. 12)
η. Οι τραπεζικοί λογαριασμοί όψεως, αντί να χρησιμοποιούνται ως μέσα φύλαξης και συναλλαγών της ΚΕΚΑ, χρησιμοποιούντο ως μέσα συγκέντρωσης των χορηγήσεων και προώθησής τους στην ΚΕΚΑ, όπου «φυλάσσονταν» ως μετρητά τα διαθέσιμα της επιχείρησης (σελ. 13)
θ. Είκοσι εννέα (29) φύλλα επιταγών δεν παραδόθηκαν από τη Διοίκηση της ΚΕΚΑ στους εκκαθαριστές, αλλά εντοπίσθηκαν από την έρευνα και ζητήθηκε η ακύρωσή τους από την Τράπεζα (σελ. 15)
ι. Ελήφθησαν προκαταβολές από διαφημιστικές εταιρείες, οι οποίες είναι ακόμη ανοικτές, χωρίς να εκδοθούν τιμολόγια και να υπογραφούν συμβάσεις. (σελ. 15, 16)
ια. Στους «πιστωτές» περιλαμβάνονται, ανεπιτρέπτως, και 4 υπάλληλοι του Δήμου (σελ. 19)
ιβ. Τα έξοδα κηδείας του αείμνηστου Προέδρου της Κοινότητας Κυριάκου Τσιμπρικίδη, του Δημοτικού Συμβούλου Γιώργου Ζαφειρόπουλου και μαέστρου Διονύση Αποστολάτου, οφείλονται ακόμη στον κ. Λέφα (σελ. 19, 37)
ιγ. Τα παραστατικά / τιμολόγια πέντε (5) «πιστωτών» ύψους 8.533,01€ δεν βρέθηκαν (σελ. 19)
ιδ. Σχεδόν όλες οι πληρωμές γίνονται με μετρητά (σελ.20)
ιε. Δώδεκα (12) «πιστωτές» δεν περιλαμβάνονται στους πίνακες πιστωτών και διεκδικούν με αγωγές τους 98.538,75€ ως οφειλόμενα και 51.000€ για ηθική βλάβη (σελ. 20).
ιστ. Μισθώματα διαφημιστικών πινακίδων: ασυνήθιστη μείωση εσόδων -50%
ιζ. Υπηρεσίες καθαρισμού κλπ. Η ΚΕΚΑ (ΔΕΑΔΜ) υπέγραψε σύμβαση την 21/12/2006 με το Δήμο και το ΚΑΠΗ για το έτος 2007 με αντικείμενο την προστασία, κλπ ύψους 773.500€. Τιμολογήθηκε μόνο το ποσό 522.337,50€ για 5 μήνες. Βεβαίωση βρέθηκε μόνο για ένα μήνα (σελ. 23)
ιη. Την 5-12-2006 υπογράφεται σύμβαση ύψους  2.000.000€ μεταξύ Δήμου – ΚΕΚΑ. Υλοποιείται μόνο για ένα μήνα: 119.354,66€ και μετά σταματά. Η σύμβαση δεν καταγγέλλεται. Απλά υπάρχει. Και βεβαίωση υλοποίησης για τον ένα μήνα δεν υπάρχει (σελ. 24)
ιθ. Διατίθεται ποσό 2.550€ για εγκαίνια Κέντρου Προληπτικής Ιατρικής, που δεν είχε εγκρίνει το Δημοτικό Συμβούλιο (σελ. 37) και 7.200€ για συναυλία στη πλατεία Αγ. Γεωργίου.
κ. Πέντε (5) υπάλληλοι του Δήμου το 2008 εισέπραξαν 54.000€ καθαρά. Αποδείξεις δεν βρέθηκαν (σελ. 37)
2.  Οικονομικά
α. Το ενεργητικό της επιχείρησης είναι ουσιαστικά μηδενικό, διότι τα φερόμενα ως στοιχεία του ενεργητικού δεν υπάρχουν στην πράξη, όπως:
(1) Οι λοιπές ασώματες ακινητοποιήσεις, 62.272,03€ δεν υπάρχουν (σελ.7)
(2) Κτίρια και τεχνικά έργα, 3.509,94 (σελ. 7)
(3) Έπιπλα και σκεύη 87.395,93 (σελ.8)
(4) Συμμετοχές, 586,94€, μετοχική μερίδα στον ΟΕΔΜ, έχει μηδενιστεί(σελ.8)
(5) Μακροπρόθεσμες απαιτήσεις, 2.390,50€, δεν είναι εισπρακτέες (σελ.9)
(6) Πελάτες, 198.668,80€. Εξ αυτών οι 90.000€ είναι «εικονική» εγγραφή στα βιβλία της ΚΕΚΑ, για άγνωστους λόγους, και δεν επιβεβαιώνεται από κανένα παραστατικό, το δε ποσό των 83.168,59€ αποτελεί απαίτηση της ΚΕΚΑ από το Δήμο, η οποία όμως δεν επιβεβαιώνεται από κανένα παραστατικό. Αντίθετα, από τα υπάρχοντα παραστατικά, προκύπτει ότι το χρηματικό αυτό ποσόν αποτελεί «ταμειακό έλλειμμα» της ΚΕΚΑ (σελ.9, 10)
(7) Το χρηματικό ποσό των 801,29€ από τον ΟΑΕΔ είναι προ του 2007 και, συνεπώς, έχει παραγραφεί (σελ. 10)
(8) Από το φερόμενο υπόλοιπο του συνόλου των λοιπών πελατών ύψους 24.698,92€, μόνο 610,42€ φαίνεται πως είναι εισπράξιμα (σελ.11)
(9) Το τελικό ισοζύγιο φορολογιών είναι καθαρά χρεωστικό σε σημαντικό βαθμό και, ευτυχώς, περιορίζεται λόγω της πρόσφατης διαγραφής των προστίμων και προσαυξήσεων με το ν.4071/2012
(10) Οι προκαταβολές σε ΟΕΔΜ ποσού 86.079,12€ όχι μόνο δεν συνιστούν ουσιαστικές απαιτήσεις της ΚΕΚΑ , διότι η καθαρή θέση του ΟΕΔΜ είναι σημαντικά αρνητική, αλλά, επειδή η εκταμίευσή τους έγινε παράνομα χωρίς αποφάσεις, συμβάσεις, τιμολόγια και βεβαιώσεις, σε εταιρεία του τελούσε σε εκκαθάριση από 29-1-2007, εν γώσει των υπευθύνων, και για το λόγο αυτό οι υπεύθυνοι αναζητούσαν τρόπο «τακτοποίηση» της εκκρεμότητας, η κατάσταση αυτή επιβάλλει στους υπευθύνους της ΚΕΚΑ, πέραν των άλλων ευθυνών, την υποχρέωση ΑΜΕΣΗΣ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ του ποσού αυτού στο ταμείο της εταιρείας εξ ιδίων πόρων (σελ. 12)
(11) Περαιτέρω, με την εικονική δημιουργία «πιστωτικού υπολοίπου» στη καρτέλα του ΟΕΔΜ ποσού 196.086,79€, παρότι δεν γνωρίζουμε αν αξιοποιήθηκε η δυνατότητα, εν τούτοις, δημιουργήθηκε η τεχνική δυνατότητα υπεξαγωγής από τα ταμεία της εταιρείας ισόποσου χρηματικού ποσού, χωρίς δυνατότητα εντοπισμού του, της δυνατότητας ενισχυομένης και από το γεγονός ότι τα διαθέσιμα της εταιρείας «εφυλάσσοντο» στα συρτάρια των γραφείων της σε μετρητά (σελ. 12)
(12) Από τα χρεωστικά υπόλοιπα πελατών, φαίνεται πως είναι εισπράξιμο μόνο το ποσό των 974,81€ (σελ. 12)
(13) Ενώ, όπως φαίνεται από την έκθεση (σελ. 13) τα συρτάρια της εταιρείας ήσαν γεμάτα από μετρητά, εν τούτοις το προσωπικό έμενε απλήρωτο με αποτέλεσμα να φέρεται  ότι οφείλεται το ποσό των 185.497,24€, ενώ από το προσωπικό διεκδικείται δικαστικά το ποσό των 301.735,14€ και κανείς δεν γνωρίζει ποια θα είναι η τελική επιβάρυνση του Δήμου, μαζί με τους τόκους και τα δικαστικά έξοδα, όταν ολοκληρωθούν οι δικαστικές διαδικασίες (σελ.17)
 (14) Παρ’ ότι το Δημοτικό Συμβούλιο δεν ενέκρινε, με το Πρόγραμμα Δράσης, τη λειτουργία του Κέντρου Προληπτικής Ιατρικής με χρήματα του Δήμου, εν τούτοις η Διοίκηση προχώρησε στην εγκατάσταση και λειτουργία του, με αποτέλεσμα ν’ αφήσει χρέη περί τις 140.000€ (μηχανήματα, ιατρικό και βοηθητικό προσωπικό) (σελ. 18, 19)
(15) Κάποιοι υπάλληλοι του Δήμου διατηρούν προνομιακές σχέσεις με την ΚΕΚΑ: Εισπράττουν επιμίσθια και μάλιστα χωρίς παραστατικά (σελ. 18,19)
(16) Οι δαπάνες για το κολυμβητήριο φαίνονται υπερβολικές και απαιτείται πρόσθετη ειδική έρευνα για τις εκταμιεύσεις, σε σχέσει με τις συμβάσεις που είχαν εγκριθεί από τον Ιούνιο του 2006 μέχρι το Φθινόπωρο του 2007 (σελ. 33)
(17) Οι δαπάνες για τους διάφορους «καθαρισμούς, κλπ» μέσω ΟΕΔΜ ύψους 287,124,74€ το α΄ εξάμηνο του 2007, ανεξαρτήτως της θέσης σε εκκαθάριση του ΟΕΔΜ την 29-1-2007, χρήζουν περαιτέρω ερεύνης, σε συνδυασμό με το χρόνο μεταφοράς του προσωπικού της ΔΕΑΔΜ στο Δήμο και τα ΝΠ και το κόστος μισθοδοσίας τους.

Γ΄: ΚΥΡΙΕΣ ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
1.  Η τήρηση των Λογιστικών, Διαδικασιών, Αρχείων και των παραστατικών υπήρξε Άτακτη και συνέβαλε στην πρόκληση ανεπιθύμητων καταστάσεων.
2.  Η μη σύνταξη και υποβολή των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων, θεωρημένων από ορκωτούς ελεγκτές, όπως ορίζεται από το νόμο 3463/2006, παρ’ ότι επισημάνθηκε αρμοδίως κατά τη συζήτηση του υποβληθέντος για το 2007 απολογισμού, που δεν εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο για το λόγο αυτό (πρακτικά ΔΣ της 2-9-2008), διευκόλυνε τη συσσώρευση ανωμαλιών
3.  Όπως φαίνεται από τις αναφορές των υπηρεσιακών παραγόντων και των ορκωτών ελεγκτών, η Διοίκηση προσπάθησε να παρεμποδίσει τον πλήρη, έγκαιρο, απρόσκοπτο και αποτελεσματικό έλεγχο, με τη μη παράδοση των λογιστικών και των φυσικών Αρχείων, πράγμα που επετεύχθη σε σημαντικό βαθμό μετά από πιέσεις, τόσο της σημερινής Διοίκησης, αλλά και των Εισαγγελικών Αρχών
4. Όπως προκύπτει από τα υφιστάμενα Αρχεία, την Άμεση και Ουσιαστική Διοίκηση της ΚΕΚΑ ασκούσε ο ίδιος ο Δήμαρχος με ηλεκτρονική επικοινωνία
5. Στα γραφεία της εταιρείας υποτίθεται ότι φυλάσσονταν  τα διαθέσιμα της εταιρείας «σε μετρητά», τα οποία σε πολλές περιπτώσεις, υπερέβαιναν το ποσό των 200.000€, σε ένα κοινό πολυσύχναστο γραφείο. Και ενώ υπήρχαν τόσα χρήματα διαθέσιμα, εν τούτοις δεν πληρωνόταν το προσωπικό, δεν πληρώνονταν οι ΔΕΚΟ, το ΙΚΑ, η Εφορία και άλλες μικροδαπάνες, με αποτέλεσμα τη δημιουργία συσσωρευμένου χρέους. Η κατάσταση αυτή οδηγεί αβίαστα στον προβληματισμό για το εάν πράγματι τα χρήματα του Δημοσίου βρίσκονταν στην εταιρεία, ή κάπου έξω από αυτήν. Στην κατάσταση αυτή πρέπει να προστεθούν και τα ποσά που υποτίθεται ότι δόθηκαν, χωρίς λόγο, στον ΟΕΔΜ, καθώς και τα χρήματα που φύγανε από το Δήμο, αλλά δεν έφτασαν ποτέ στην ΚΕΚΑ. Τα ποσά αυτά σε κάποια χρονική στιγμή έφθασαν τουλάχιστον τις 565.000€, πλέον των αμφισβητούμενων και αυτών που χρήζουν διερεύνηση. Τα ποσά αυτά είναι: 83.000€ «προκαταβολή» στον ΟΕΔΜ, 196.000€. επίσης στον ΟΕΔΜ και 200.000€ μετρητά.
6. Επειδή, όπως εξηγήσαμε προηγουμένως, το σύνολο, σχεδόν, του ενεργητικού είναι μηδενισμένο, το σύνολο, σχεδόν, του παθητικού θ’ αποτελέσει αρνητική θέση της επιχείρησης και υποχρέωση του Δήμου, το οποίο εκτιμάται ότι θα υπερβεί το 1.000.000€. Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε ότι η επιεικής ρύθμιση της Κυβέρνησης το 2012, ν’ απαλλάξει τους Δήμους από πρόσθετους φόρους, πρόστιμα και προσαυξήσεις, θ’ ανακουφίσει σημαντικά το Δήμο.
7. Οι ορκωτοί ελεγκτές εκπλήρωσαν την εντολή που έλαβαν, ήλεγξαν πλήρως τη διαχείριση και λειτουργία της εταιρείας και υπέβαλαν στη Διοίκηση τις απαραίτητες εκθέσεις, πλήρως τεκμηριωμένες. Την ακριβή εικόνα, από πλευράς τελικών (;) υποχρεώσεων, θα μας τη δώσει η «εκκαθάριση». Οπότε και το Δημοτικό Συμβούλιο θ’ αποφασίσει για τη στάση του Δήμου έναντι των υποχρεώσεων της εταιρείας προς τους «πιστωτές» της, πλέον της ΔΟΥ, του ΙΚΑ και του Προσωπικού, για τις οποίες είναι εκ του νόμου υπόχρεος να τις αναλάβει.
8. Στην έκθεση υπάρχουν πολλά σημεία τα οποία χρήζουν πρόσθετης ιδιαίτερης έρευνας, τόσο από πλευρά των αρμοδίων υπηρεσιακών παραγόντων, αλλά και από αρμόδιους οικονομικούς επιθεωρητές, διότι η εξουσία των ορκωτών ελεγκτών δεν παρέχει τη δυνατότητα να επεκταθούν και σε άλλους φορείς, καθώς και σε ιδιώτες, ώστε να προβούν σε διασταύρωση στοιχείων.

Δ΄ : ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
1. Επειδή οι ορκωτοί ελεγκτές εκπλήρωσαν την αποστολή τους και μας υπέβαλαν τις προβλεπόμενες εκθέσεις πλήρεις, χωρίς ουσιαστικές ελλείψεις και παραλείψεις, προτείνω την παραλαβή των εκθέσεων,  την κήρυξη περαιωμένου του οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου και την έναρξη της εκκαθάρισης της ΚΕΚΑ
2. Επειδή από τα ταμεία της επιχείρησης έχουν αφαιρεθεί παράνομα  τα χρηματικά ποσά των 83.168,59€, τα οποία εκταμιεύθηκαν από το Δήμο, αλλά δεν εισήλθαν στο ταμείο της ΚΕΚΑ, καθώς και των 86.079,12€ (ήτοι 10.988,38€ το 2007 και 75.090,74€ το 2008), τα οποία παράνομα δόθηκαν στον υπό εκκαθάριση ΟΕΔΜ, ήτοι εν συνόλω 179.247,71€, τα χρηματικά αυτά ποσά πρέπει άμεσα, εντός 10 ημερών, να επιστραφούν από τους υπευθύνους στα ταμεία του Δήμου
3. Επειδή καθ’ όλη, σχεδόν, τη διάρκεια της 4ετίας ετηρούντο εκτός Τραπέζης και εκτός επιχείρησης τα διαθέσιμα της ΚΕΚΑ, όπως αναλυτικά φαίνονται  στο ημερολόγιο ημερησίων υπολοίπων ταμείου, όπως και για τα χρηματικά ποσά της προηγούμενης παραγράφου, να αναζητηθούν τα διαφυγόντα έσοδα κατά τις διατάξεις περί αδικαιολογήτου πλουτισμού του Αστικού Κώδικα
4. Να διαβιβασθεί πλήρης φάκελος στον αρμόδιο οικονομικό εισαγγελέα για τη διερεύνηση των τυχόν ποινικών ευθυνών για τα αδικήματα της υπεξαίρεσης, εκμετάλλευσης διαπεπιστευμένων, απιστίας, παράβασης καθήκοντος, κλπ, καθώς και για να διατάξει διαχειριστικό έλεγχο από οικονομικούς επιθεωρητές
5. Να διαβιβασθεί ο φάκελος στον αρμόδιο Γ.Ε.Δ.Δ. στους ελεγκτές Δ.Δ. για να ενεργήσουν  στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους και
6. Να διαβιβασθεί ο φάκελος στον Γ.Γ. Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την εξέταση ύπαρξης πειθαρχικών παραπτωμάτων από Αιρετούς και επιβολή των αναλόγων κυρώσεων

Ε΄. Αντίγραφο της έκθεσης, προ της τελικής υπογραφής της, δόθηκε από τον ορκωτό ελεγκτή κ. Μπιλίνη στην τ. Πρόεδρο της ΚΕΚΑ κ. Ευσταθία Κατοίκου για να διατυπώσει τυχόν ενστάσεις η παρατηρήσεις. Η κ. Κατοίκου διόρισε πραγματογνώμονα τον ορκωτό ελεγκτή κ. Γ. Μπατσούλη, ο οποίος, μετά από έρευνα, έστειλε τις παρατηρήσεις του (συνημμένο 5)

                                                   Ο Αντιδήμαρχος    Ν.Π.                                                                             
                                                    Παναγιώτης Μούστρης   



                                                         ΣΥΝΗΜΜΕΝΑ
1. Η από 15-10-2012 έκθεση Διαχειριστικού Ελέγχου του ορκωτού ελεγκτή – λογιστή κ. Χαρ. Μπιλίνη
2. Συνοπτικός Πίνακας Μηνιαίου Χρηματικού Υπολοίπου ταμείου ΚΕΚΑ με ημερ/νία 21-3-2013
3. Η από 29-10-2012 έκθεση Οικονομικού και Διαχειριστικού ελέγχου ΟΕΔΜ
4. Η από 18-9-2009 επιστολή του δικηγόρου κ. Νικ. Λιναρά προς το Δήμαρχο κ. Γραφάκο
5. Η από 10-10-2012 επιστολή του ορκωτού ελεγκτή κ. Γ. Μπατσούλη, εκ μέρους της Προέδρου της ΚΕΚΑ κ. Ευστ. Κατοίκου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου